Przedsiębiorczość w zarządzaniu sprzedażą

Profit Pilot

Jest to szkolenie, dzięki któremu uczestnicy, wcielając się w rolę managerów firmy handlowej, odpowiedzą na pytania: Jak funkcjonuje organizacja sprzedażowa? Gdzie znaleźć i jak wykorzystać potencjalne źródła zysków? Warsztaty oparte są na prostym, a zarazem najskuteczniejszym mechanizmie: oceniasz – planujesz- działasz.

Cele:
Celem szkolenia jest wypracowanie praktycznych rozwiązań prowadzących do podniesienia rentowności firmy sprzedażowej, przy użyciu podstawowych narzędzi finansowo-ekonomicznych (wskaźniki rentowności, bilans, etc.).

Dzięki szkoleniu:

  • pojęcia ekonomiczne takie jak bilans, P&L, ROA, etc. staną się realnym narzędziem w kształtowaniu sprzedaży,
  • sprzedaż zacznie być postrzegana jako narzędzie do generowania przychodów, a nie dawania rabatów,
  • metody zwiększania przychodów staną się proste i przejrzyste, przez co zmotywują uczestników do zastosowania ich w praktyce,
  • każdy uczestnik zrozumie, że jakość jego pracy ma przełożenie na wynik finansowy firmy.

Przebieg szkolenia:
Uczestnicy, będący menagerami firmy handlowej, mają za zadanie wypracować jak największe zyski, negocjując warunki zawieranych umów, określając strategię sprzedaży oraz uwzględniając konkurencję na rynku. Program przewiduje wiedzę z zakresu ekonomii oraz praktyczne rozwiązania wykorzystywane w planowaniu działań w organizacjach handlowych i dystrybucyjnych. Gracze uczą się nie tylko identyfikacji krytycznych wskaźników rentowności, które często decydują o sukcesie firmy, ale również doświadczają tego, w jaki sposób można wpływać na te wskaźniki. Innymi słowy, uczestnicy warsztatów poznają, jak można zapewnić firmie długoterminowy, gwarantowany dochód, wychodząc od prostej sprzedaży produktu, poprzez bardziej złożone strategie uwzględniające sprzedaż, zakupy i usługi.

Pytania, na które znajdziesz odpowiedź w trakcie szkolenia:

  • W jaki sposób strategicznie rozbudowywać pozycję rynkową?
  • Gdzie poszukiwać dochodów?
  • Jak wykorzystywać zasoby pieniężne firmy?
  • W jaki sposób wspierać sprzedaż?
  • Jak kształtować politykę cenową?
  • Co warunkuje zyski ze sprzedaży?

Grupa docelowa:

  • Wszyscy pracownicy sprzedaży (kadra zarządzająca, handlowcy, pracownicy wsparcia),
  • Studenci wyższych uczelni i uczniowie szkół ekonomicznych.

Szkolenie prowadzone jest w oparciu o planszową symulację biznesu: Profit Pilot™

Czas trwania: 2 dni – 16 godz. dydaktycznych

Dodaj komentarz