Warehouse™

Symulacje Biznesowe Warehouse

Wszystko, co powinieneś wiedzieć o planowaniu strategii firmy handlowej/dystrybucyjnej!

WarehouseTM to planszowa symulacja, w której uczestnicy prowadzą przedsiębiorstwo handlowe i tym samym poznają podstawy ekonomiczne zarządzania tego rodzaju firmą.

Po co grać?
Gra kształtuje strategiczne planowanie kolejnych działań, których celem jest podwyższenie zysku firmy. Obserwacja skutków wdrożonych decyzji stymuluje u uczestników myślenie przyczynowo-skutkowe, dotyczące strategicznych posunięć w firmie.

Dzięki grze:

  • pojęcia ekonomiczne takie jak bilans, rachunek zysków i strat, amortyzacja etc. staną się prostymi narzędziami w planowaniu działalności firmy,
  • będzie można przewidywać konkretne zyski firmy,
  • jasne stanie się planowanie strategicznych działań w firmie, prowadzących do maksymalizacji zysków.

Przebieg gry:

Podczas symulacji WarehouseTM uczestnicy pracują w zespołach – od 3 do 5 osób. Ich zadanie polega na zarządzaniu firmą, przy założeniu, że każda decyzja pociąga za sobą określone konsekwencje, poparte bilansem oraz rachunkiem zysków i strat. Gra jest kontynuowana w dwóch sekwencjach tak, aby skonfrontować decyzje uczestników z faktycznym obrazem firmy, czyli sprawdzić, jak to, co wymyślą gracze wpłynie na kondycję finansową firmy. Gra osadzona jest w realiach, toteż zakłada zakup potrzebnych towarów, delegowanie zadań, przeprowadzenie kampanii reklamowej oraz negocjacje z dostawcami i bankami.
Każdy rok uczestnicy zamykają stworzonym dla swoich firm raportem rocznym, zawierającym: rachunek zysków i strat, bilans oraz wskaźniki rentowności.

Pytania, na które znajdziesz odpowiedzi w trakcie gry:

  • Jak planować strategiczne działania firmy handlowej, aby zmaksymalizować rentowność przedsiębiorstwa?
  • W jaki sposób strategię przełożyć na działalność operacyjną firmy?
  • Czym jest amortyzacja i w jaki sposób określić jej wartość?
  • Czym jest firmowy raport roczny?
  • Jakie są wskaźniki rentowności firmy i w jaki sposób je wykorzystywać?
  • Czym jest przepływ gotówki i co wynika z jego analizy?

Grupa docelowa:

  • Kadra zarządzająca przedsiębiorstwem handlowym
  • Wszyscy pracownicy przedsiębiorstw handlowych
  • Przyszła kadra zarządzająca

Czas trwania: 2 dni