Ramowy program usługi
Umiejętności zaangażowania w obsługę klienta:
- Oczekiwania Banku w zakresie obsługi klienta
- Modele i postawy w obsłudze klienta
- Osobiste cele do realizacji w Firmie – źródła motywacji wewnętrznej
- Zadania i wyzwania stojące w ramach obsługi klienta
- Aktywne reagowanie na potrzeby klienta
- Model proaktywności w obsłudze klienta
- Rzetelne przekazywanie wszystkich informacji klientowi podczas spotkania
Umiejętności indywidualnego podejścia do klienta:
- Przygotowanie materiałów informacyjnych dla klienta
- Fundament rozmowy z klientem
- Proponowanie korzystnych, indywidualnych rozwiązań dla klienta
Umiejętności prowadzenia rozmowy z klientem:
- Poznanie i zrozumienie potrzeb klienta:
- Wypracowanie i prezentacja rozwiązania:
- Uwzględnienie trosk klienta:
Umiejętności brania odpowiedzialności za obsługę klienta:
- Dotrzymywanie złożonych obietnic wobec klienta
- Potrzymanie relacji z klientem
- Odpowiedzialność za przyjętą sprawę – pilotowanie jej
Umiejętności wykorzystania zasady Zwycięzca – Zwycięzca w obsłudze klienta:
Reguły postępowania:
- Wiedza i rozumienie, jakie interesy chcemy jako bank osiągnąć we współpracy z danym klientem w określonej sytuacji
- Poprawne zrozumienie, a jeśli to potrzebne, pomoc klientowi jasno wyartykułować jego potrzeby związane z określoną sytuacją
- Rozumienie, że to na mnie, jako pracowniku banku, ciąży odpowiedzialność w znalezieniu i zaproponowaniu najlepszego rozwiązania, zarówno dla klienta, jak i dla banku.
- Pokazanie klientowi, że rozumiemy i kierujemy się jego potrzebami.
- W sytuacjach gdy pewnych zagadnień nie da się załatwić, zgodnie z oczekiwaniami klienta, dbamy o to, żeby go poinformować i w razie potrzeby dokładnie uzasadnić, dlaczego mamy do czynienia z takim problemem. W miarę możliwości banku określamy i proponujemy inne rozwiązania.
- Kontakty z klientami, nawet te najtrudniejsze jak np. reklamacje, traktujemy jako okazję do życzliwej, owocnej współpracy.
Typologia klienta:
- proces komunikacji interpersonalnej w kontaktach z klientami
- komunikacja werbalna i niewerbalna
- zasady osobistych „public relations”
Oddziaływanie na klienta:
- jak tworzyć atmosferę wiarygodności i zaufania?
- rola pierwszego wrażenia
- kultura kontaktu interpersonalnego
- określenie własnej roli w procesie obsługi klienta
- kształtowanie pozytywnego wizerunku firmy
- oczekiwania firmy w zakresie obsługi klienta
Typologia klienta i umiejętność dostosowania się:
- umiejętność słuchania klienta
- interpretacja wypowiedzi klienta
- przewodnik po technikach werbalnego oddziaływania na rozmówcę.
- znaczenie używanego słownictwa
- kto jest naszym klientem? – co bym zrobił, gdybym był na miejscu klienta?
- 100 klientów – 100 typów – jak rozpoznać interesy klienta?
- typy klientów i ich identyfikacja
- identyfikacja zachowań charakterystycznych dla danego typu klienta
- kierowanie rozmową z określonym typem klienta
- wywieranie wpływu na określony typ klienta
- sposoby radzenia sobie z różnymi typami klientów
- typologia potrzeb klientów
- typologia motywów kupna w zależności od typu klienta
- określanie strategii działania i budowanie relacji w okresie krótko i długoterminowym wobec poszczególnych typów klientów
- szczególne uwarunkowania rozmowy handlowej z określonym typem klienta
- mów to co inni chcą usłyszeć – prezentacja dostosowana do typu klienta