Print Manager™
planszowa symulacja dla przedsiębiorstw poligraficznych i medialnych.
Opis szkolenia:
Print Manager jest planszową symulacją, która przybliża uczestnikom strukturę działania przedsiębiorstwa poligraficznego i medialnego.
W trakcie trwania symulacji Print Manager uczestnicy wcielają się na 2-3 dni w rolę kadry zarządzającej przedsiębiorstwem biorąc aktywny udział
w rynkowej rywalizacji. Celem symulacji jest poznanie głównych procesów zachodzących w przedsiębiorstwie oraz wpływu obranej strategii na wynik finansowy i pozycję przedsiębiorstwa na rynku.
Plansza oraz materiały pomocnicze symulacji Print Manager tworzą zintegrowaną całość symulacyjną, dzięki której uczestnicy w przejrzysty sposób poznają pojęcia: przepływ wartości pieniądza i towaru.
Podczas trwania symulacji uczestnicy poznają główne procesy oraz etapy działania przedsiębiorstwa.
Zaletą symulacji Print Manager są obiektywne oraz wymierne wyniki, dzięki którym uczestnicy mogą lepiej zrozumieć przyczyny i skutki podjętych przez nich decyzji.
Przebieg szkolenia:
Uczestnicy symulacji pracują w grupach 3-4 osobowych. Ich zadaniem jest zarządzanie przedsiębiorstwem z branży poligraficznej i medialnej. Przedsiębiorstwo, które dobrze prosperowało w przeszłości, znajduje się obecnie pod presją gospodarczego rozwoju. Wyzwaniem dla kadry zarządzającej jest poprowadzenie przedsiębiorstwa tak, aby w ciągu 3 lat osiągnęło sukces.
W każdym roku przedsiębiorstwo zamawia surowce, przyjmuje zlecenia, dostarcza gotowe produkty zgodnie z zamówieniem klienta, wystawia faktury, ściąga należności, opłaca koszty ogólne, koszty amortyzacji i odsetki. Na koniec każdego roku uczestnicy przygotowują bilans roczny.
Prowadzenie przedsiębiorstwa z perspektywy kadry zarządzającej daje uczestnikom nowe spojrzenie na przedsiębiorcze decyzje i metody, dzięki czemu w prosty i przejrzysty sposób uczą się funkcjonowania przedsiębiorstwa.
Dzięki symulacji:
- uczestnicy poznają ekonomiczne podstawy działania przedsiębiorstwa,
- uczestnicy poznają czynniki mające wpływ na efektywne prowadzenie działalności,
- uczestnicy dostrzegają swój wpływ na kształtowanie zysków firmy,
- uczestnicy poznają praktyczne zastosowanie wskaźników branży poligraficznej i medialnej,
- uczestnicy poprzez udział w symulowanej rzeczywistości wypróbowują wiele różnych rozwiązań, nie ponosząc konsekwencji ewentualnych błędów,
- uczestnicy doskonale się bawią i integrują, umacniając przy tym prace zespołu.
Grupa docelowa:
- Kadra zarządzająca oraz przyszła kadra zarządzająca
- Studenci i absolwenci kierunków poligraficznych i medialnych
- Young Professionals
- Pracownicy z podstawowym przygotowaniem ekonomicznym
- Pracownicy bez przygotowania ekonomicznego
- Przedsiębiorcy rozpoczynający działalność
Czas trwania:
2-3 dni
Liczba uczestników:
9-30 osób