Doświadcz istoty bankowości!
BankEmotionTM jest symulacyjną grą planszową, która w realistyczny sposób przybliża uczestnikom podstawy zarządzania bankiem.
Po co grać?
Cel gry to przedstawienie uczestnikom podstaw zarządzania bankiem detalicznym w praktyce.
Przebieg gry:
Pięć banków rywalizuje ze sobą o klientów i udział na rynku. Każdy 3-4 osobowy zespół wciela się w rolę zarządu lub kadry zarządzającej jednego z tych banków. Zadaniem managerów jest osiągnięcie jak najlepszych wyników finansowych dla swojej instytucji. Na początku gry zostają rozdzielone role pomiędzy członków zespołu i założone banki, zaś pierwszym zadaniem nowego zarządu i kadry zarządzającej jest opracowanie strategii w oparciu o określone uwarunkowania formalno-prawne. Banki otrzymują dane makroekonomiczne, dotyczące m.in. wysokości stóp procentowych na rynku kapitałowym oraz na rynku pieniężnym. Mają dostęp do prognoz dotyczących przyszłej koniunktury, które wraz z aktualnymi wydarzeniami politycznymi i gospodarczymi mają wpływ na notowania na giełdzie papierów wartościowych oraz na kursy walutowe.
Zgodnie z przyjętą strategią ustalany jest budżet, zatrudniani pracownicy, zabezpieczone wszelkie ryzyka (płynności, kredytowe, stopy procentowej), a także tworzone są kanały dystrybucji np. w obrębie usług finansowych. Od tego momentu rozpoczyna się działalność operacyjna. Każdy bank oferuje rynkowi swoje kredyty oraz stara się pozyskać z rynku jak najlepsze depozyty. Następuje transformacja zapadalności terminów i kwot pasywów i aktywów. Rating kredytobiorców decyduje o udzieleniu kredytu. Banki mogą refinansować się na rynku kapitałowym lub angażować posiadane własne środki. Jako lokatę kapitału mogą wybrać obligacje skarbowe, pożyczki udzielone w dewizach, akcje, opcje, futures’y, swapy. Rok zamykany jest rachunkiem zysków i strat oraz bilansem. Naruszenie zasad dotyczących kapitału własnego i płynności może spowodować straty i doprowadzić do odebrania bankowi licencji.
Dzięki grze:
- uczestnicy zrozumieją zasadnicze zagadnienia związane z zarządzaniem bankiem,
- uczestnicy, poprzez doświadczanie rzeczywistych sytuacji z obszaru zarządzania działalnością operacyjną banku, znacznie szybciej przyswajają niezbędną wiedzę w tym zakresie,
- przybliżone zostaną aspekty tworzenia strategii promocji i dystrybucji produktów bankowych na konkurencyjnym rynku,
- uczestnicy będą mogli przełożyć strategię banku na działanie operacyjne.
Pytania, na które znajdziesz odpowiedź w trakcie gry:
- W jaki sposób można wpływać na wyniki finansowe banku?
- Jak ustalać strategię działania banku?
- W jaki sposób powiązać działalność operacyjną banku, zgodną z przyjętą strategią?
- Co oznaczają pojęcia takie jak: płynność finansowa, rating, futures’y, swapy?
- Jak obliczać rachunek zysków i strat oraz bilans i jak korzystać z tych danych w planowaniu działań banku?
Grupa docelowa:
- Kadra zarządzająca banku
- Pracownicy liniowi i specjaliści banku
- Wszyscy, którzy chcą zrozumieć działalność operacyjną banku
- Pracownicy banków bez wykształcenia o kierunku bankowym
- Studenci bankowości
- Praktykanci
Czas trwania: 2-4 dni