Projekt szkoleń akademia instytucji finansowej jest programem rozwoju kompetencji i umiejętności oraz kompleksową ofertą kształcenia kadry menedżerskiej i pracowników instytucji finansowych:
- banków,
- firm leasingowych,
- firm ubezpieczeniowych,
- funduszy inwestycyjnych,
- spółek dystrybucyjnych produkty finansowe.
Propozycje programów szkoleniowych gwarantują optymalny wybór i indywidualne podejście dostosowane do specyfiki instytucji finansowej oraz uczestników szkoleń. W ramach prowadzonej AKADEMII programy szkoleń są:
- prowadzone na różnych poziomach zaawansowania,
- indywidualnie dobierane do potrzeb instytucji finansowej,
- dopasowane do grupy uczestników,
- wyspecjalizowane branżowo,
- prowadzone przez trenerów z wieloletnią praktyką zawodową w instytucjach finansowych.
Obszary szkoleń:
- zarządzanie
- sprzedaż
- obsługa klienta
- symulacje biznesowe
Zarządzanie
Proponowana tematyka szkoleń:
- zarządzanie pracą oddziału bankowego
- zarządzanie grupami doradców klienta
- zarządzanie przez cele
- zarządzanie efektywnością pracowników
- menedżer w roli coacha doradcy klienta
- rekrutacja i selekcja doradców finansowych
- maksymalizacja sprzedaży
- zarządzanie sprzedażą bezpośrednią
- wdrażanie standardów obsługi klienta
- segmentacja rynku
- organizacja pracy i zarządzanie czasem
- zarządzanie w organizacji zorientowanej na klienta
- motywowanie do zwiększania efektywności
Sprzedaż
Proponowana tematyka szkoleń:
- sprzedaż w oddziale bankowym
- sprzedaż przez telefon
- techniki sprzedaży produktów finansowych
- techniki sprzedaży kredytów hipotecznych
- rozmowa sprzedażowa z klientem
- techniki wywierania wpływu w procesie sprzedaży
- sprzedaż kluczowym klientów
- negocjajce z klientem banku
- techniki przejmowania klientów konkurencji
- akwizycja klienta i sprzedaż produktów finansowych
- proces sprzedaży i finalizacji umowy
- efektywna prezentacja produktów finansowych
- sprzedaż wiązana produktów – cross selling
Obsługa klienta
Proponowana tematyka szkoleń:
- komunikacja z klientem
- szybkość obsługi klienta
- profesjonalizm w obsłudze klienta
- autoprezentacja doradcy klienta
- profesjonalny serwis operacyjny
- trudne sytuacje z klientami
- telefoniczna obsługa klienta
- kreowanie relacji w sprzedaży
- skuteczna współpraca z klientem wewnętrznym banku
- posprzedażowa obsługa klienta
- proaktywna postawa w procesie reklamacji
Symulacje biznesowe
BankEmotion™ jest symulacyjną grą planszową, która w realistyczny sposób przybliża uczestnikom podstawy zarządzania bankiem. Cel gry to przedstawienie uczestnikom podstaw zarządzania bankiem detalicznym w praktyce. Przybliżone zostaną aspekty tworzenia strategii promocji i dystrybucji produktów bankowych na konkurencyjnym rynku. Uczestnicy podczas symulacji przekładają strategię banku na działanie operacyjne.
Fit for Rating™ – gra planszowa symuluje proces rating’u przedsiębiorstwa i przekazuje podstawowe zagadnienia związane z oceną ryzyka kredytowego firmy.
Inside Retail Banking™ – to symulacja, która w sposób obrazowy pokazuje system działania banku i filii bankowych. Podczas trwania symulacji uczestnicy poznają podstawy bankowości, a dzięki metodzie symulacyjnej rozpoznają biznesowe konteksty tej działalności oraz analizują podstawowe czynniki mające wpływ na efektywne działanie sektora filii bankowych. Celem gry jest pogłębienie wiedzy z zakresu bankowości – gra jest kompaktowym i przejrzystym przedstawieniem działalności filii bankowych wraz z ich specyfiką.
Project Manager™ to symulacja, podczas której uczestnicy uczą się zarządzania projektami. Grając, podejmują różnego rodzaju decyzje, które zazwyczaj leżą w gestii managera projektu. Symulacja pozwala im ocenić efekty tych decyzji z ekonomicznego punktu widzenia zarządzania projektem. Uzupełnieniem gry planszowej Project Manager™ jest symulacja Wasser Marsch™ – tworzenie i rozwój zespołu projektowego.
Leadership & Performance™ to symulacja, mająca na celu wspieranie całościowego myślenia przedsiębiorczego i zarządzania kompleksowymi strukturami firmy. Symulacja obejmuje dwie rundy (strategiczną i operacyjną), w których opracowuje się i omawia konkretne strategie i działania, mające na celu realizację celów przedsiębiorstwa. Uczestnicy podczas symulacji analizują mocne i słabe strony firmy, ustalają preferowany styl zarządzania oraz optymalizują procesy zarządzania.
Service World™ – symulacja, która przekazuje praktyczną wiedzę z dziedziny zarządzania przedsiębiorstwem usługowym oraz uczy myślenia zorientowanego na proces. Celem gry jest poznanie mechanizmów i procesów zachodzących w firmie usługowej oraz ich wpływu na wynik finansowy przedsiębiorstwa.