Akademia instytucji finansowej

Projekt szkoleń akademia instytucji finansowej jest programem rozwoju kompetencji i umiejętności oraz kompleksową ofertą kształcenia kadry menedżerskiej i pracowników instytucji finansowych:

  • banków,
  • firm leasingowych,
  • firm ubezpieczeniowych,
  • funduszy inwestycyjnych,
  • spółek dystrybucyjnych produkty finansowe.

Propozycje programów szkoleniowych gwarantują optymalny wybór i indywidualne podejście dostosowane do specyfiki instytucji finansowej oraz uczestników szkoleń. W ramach prowadzonej AKADEMII programy szkoleń są:

  • prowadzone na różnych poziomach zaawansowania,
  • indywidualnie dobierane do potrzeb instytucji finansowej,
  • dopasowane do grupy uczestników,
  • wyspecjalizowane branżowo,
  • prowadzone przez trenerów z wieloletnią praktyką zawodową w instytucjach finansowych.

Obszary szkoleń:

  • zarządzanie
  • sprzedaż
  • obsługa klienta
  • symulacje biznesowe

Zarządzanie

Proponowana tematyka szkoleń:

  • zarządzanie pracą oddziału bankowego
  • zarządzanie grupami doradców klienta
  • zarządzanie przez cele
  • zarządzanie efektywnością pracowników
  • menedżer w roli coacha doradcy klienta
  • rekrutacja i selekcja doradców finansowych
  • maksymalizacja sprzedaży
  • zarządzanie sprzedażą bezpośrednią
  • wdrażanie standardów obsługi klienta
  • segmentacja rynku
  • organizacja pracy i zarządzanie czasem
  • zarządzanie w organizacji zorientowanej na klienta
  • motywowanie do zwiększania efektywności

Sprzedaż

Proponowana tematyka szkoleń:

  • sprzedaż w oddziale bankowym
  • sprzedaż przez telefon
  • techniki sprzedaży produktów finansowych
  • techniki sprzedaży kredytów hipotecznych
  • rozmowa sprzedażowa z klientem
  • techniki wywierania wpływu w procesie sprzedaży
  • sprzedaż kluczowym klientów
  • negocjajce z klientem banku
  • techniki przejmowania klientów konkurencji
  • akwizycja klienta i sprzedaż produktów finansowych
  • proces sprzedaży i finalizacji umowy
  • efektywna prezentacja produktów finansowych
  • sprzedaż wiązana produktów – cross selling

Obsługa klienta

Proponowana tematyka szkoleń:

  • komunikacja z klientem
  • szybkość obsługi klienta
  • profesjonalizm w obsłudze klienta
  • autoprezentacja doradcy klienta
  • profesjonalny serwis operacyjny
  • trudne sytuacje z klientami
  • telefoniczna obsługa klienta
  • kreowanie relacji w sprzedaży
  • skuteczna współpraca z klientem wewnętrznym banku
  • posprzedażowa obsługa klienta
  • proaktywna postawa w procesie reklamacji

Symulacje biznesowe

BankEmotion™ jest symulacyjną grą planszową, która w realistyczny sposób przybliża uczestnikom podstawy zarządzania bankiem. Cel gry to przedstawienie uczestnikom podstaw zarządzania bankiem detalicznym w praktyce. Przybliżone zostaną aspekty tworzenia strategii promocji i dystrybucji produktów bankowych na konkurencyjnym rynku. Uczestnicy podczas symulacji przekładają strategię banku na działanie operacyjne.

Fit for Rating™ – gra planszowa symuluje proces rating’u przedsiębiorstwa i przekazuje podstawowe zagadnienia związane z oceną ryzyka kredytowego firmy.

Inside Retail Banking™ – to symulacja, która w sposób obrazowy pokazuje system działania banku i filii bankowych. Podczas trwania symulacji uczestnicy poznają podstawy bankowości, a dzięki metodzie symulacyjnej rozpoznają biznesowe konteksty tej działalności oraz analizują podstawowe czynniki mające wpływ na efektywne działanie sektora filii bankowych. Celem gry jest pogłębienie wiedzy z zakresu bankowości – gra jest kompaktowym i przejrzystym przedstawieniem działalności filii bankowych wraz z ich specyfiką.

Project Manager™ to symulacja, podczas której uczestnicy uczą się zarządzania projektami. Grając, podejmują różnego rodzaju decyzje, które zazwyczaj leżą w gestii managera projektu. Symulacja pozwala im ocenić efekty tych decyzji z ekonomicznego punktu widzenia zarządzania projektem. Uzupełnieniem gry planszowej Project Manager™ jest symulacja Wasser Marsch™ – tworzenie i rozwój zespołu projektowego.

Leadership & Performance™ to symulacja, mająca na celu wspieranie całościowego myślenia przedsiębiorczego i zarządzania kompleksowymi strukturami firmy. Symulacja obejmuje dwie rundy (strategiczną i operacyjną), w których opracowuje się i omawia konkretne strategie i działania, mające na celu realizację celów przedsiębiorstwa. Uczestnicy podczas symulacji analizują mocne i słabe strony firmy, ustalają preferowany styl zarządzania oraz optymalizują procesy zarządzania.

Service World™ – symulacja, która przekazuje praktyczną wiedzę z dziedziny zarządzania przedsiębiorstwem usługowym oraz uczy myślenia zorientowanego na proces. Celem gry jest poznanie mechanizmów i procesów zachodzących w firmie usługowej oraz ich wpływu na wynik finansowy przedsiębiorstwa.