Wszystko, co powinieneś wiedzieć o funkcjonowaniu firmy usługowej!
Symulacja Service WorldTM przekazuje know-how z dziedziny zarządzania przedsiębiorstwem usługowym oraz uczy myślenia zorientowanego na proces.
Po co grać?
Celem gry jest poznanie mechanizmów i procesów zachodzących w firmie usługowej oraz ich wpływu na wynik finansowy przedsiębiorstwa.
Dzięki grze:
- zdobywanie wiedzy o funkcjonowaniu przedsiębiorstwa jest przyjemnością – nauka poprzez doświadczenie,
- metody zwiększania przychodów staną się proste i przejrzyste, przez co zmotywują uczestników do zastosowania ich w praktyce,
- pojęcia ekonomiczne, takie jak bilans, punkt rentowności, P&L, amortyzacja, ROA, ROS, etc. staną się realnym narzędziem w kształtowaniu wyników firmy usługowej,
- każdy uczestnik zrozumie, że jakość jego pracy ma przełożenie na wynik finansowy firmy,
- przełamane zostaną bariery dzielące kadrę zarządzającą i pracowników szeregowych,
- zostaną zdefiniowane konkretne metody, mające doprowadzić do zwiększenia efektywności pracy i polepszenia wyników przedsiębiorstwa.
Przebieg gry:
Jeszcze przed rozpoczęciem gry – przy podziale wartości pomiędzy poszczególne pozycje aktywów trwałych i obrotowych – uczestnicy poznają zasady funkcjonowania przedsiębiorstwa usługowego. W trakcie symulacji gracze przechodzą kolejne stadia procesu tworzenia wartości dodanej, wraz z kolejnymi etapami: przyjęciem zlecenia, jego realizacją i rozliczeniem. Poruszana jest przy tym problematyka zróżnicowanych wymagań wobec pracowników i niezbędnych kompetencji, w różnych fazach realizacji zlecenia. Podczas gry uczestnicy tworzą bilans, rachunek zysków i strat oraz ustalają wskaźniki rentowności dla przedsiębiorstw usługowych. Na podstawie tych wyliczeń zostaje przedstawione działanie stworzonych przez pracowników metod mających umożliwić przebieg procesów.
Pytania, na które znajdziesz odpowiedź w trakcie gry:
- Jak funkcjonuje firma usługowa?
- Jak obliczyć wynik finansowy firmy?
- Jak wpływać na wynik finansowy firmy?
- Co oznaczają poszczególne wskaźniki rentowności i jak z nich korzystać?
- Gdzie szukać źródeł finansowania przedsiębiorstwa?
- W jaki sposób racjonalizować koszty działalności usługowej?
Grupa docelowa:
- Menedżerowie średniego i niższego szczebla w firmach usługowych
- Pracownicy firm usługowych
- Przedsiębiorcy segmentu SOHO
- Przedsiębiorcy rozpoczynający działalność
- Uczniowie i studenci kierunków ekonomicznych, biznesowych
Czas trwania: 2 dni