Wszystko co powinieneś wiedzieć o planowaniu strategii i funkcjonowaniu firmy prowadzącej sprzedaż detaliczną.
Retail ManagerTM to planszowa symulacja, w której uczestnicy prowadzą jednostkę handlową, jaką jest sklep i tym samym poznają podstawy ekonomiczne zarządzania tego rodzaju placówką. Symulacja kształtuje strategiczne planowanie kolejnych działań, których celem jest podwyższenie rentowności sklepu. Dzięki symulacji pojęcia ekonomiczne takie jak bilans, rachunek zysków i strat, amortyzacja, wskaźniki rentowności, stan magazynowy, marża, obrót, przychód, dochód, strata etc. staną się prostymi narzędziami w planowaniu bieżącej działalności. Dzięki temu będzie można przewidywać konkretne zyski sklepu oraz jasne stanie się planowanie strategicznych działań prowadzących do maksymalizacji zysków.
Retail ManagerTM kształtuje przedsiębiorcze myślenie i działanie oraz sprawia, że pracownicy rozumieją strategiczne i operacyjne działania firmy. Podczas trwania symulacji uczestnicy podejmują zarówno strategiczne, jak i operacyjne decyzje. Symulacja osadzona jest w realiach, zakłada zakup potrzebnych towarów, delegowanie zadań, przeprowadzenie kampanii reklamowej, udzielanie rabatów, organizowanie promocji oraz negocjacje z dostawcami.
Każdy rok działalności firmy uczestnicy zamykają stworzonym przez siebie raportem rocznym, na który składają się: rachunek zysków i strat oraz bilans, rachunek przepływu kapitału, jak również wskaźniki rentowności. Na podstawie tych danych analizowany jest zysk sklepu, a uczestnicy mają okazję zaobserwować, jakie konsekwencje przynoszą podjęte przez nich decyzje. Następstwem analizy jest opracowanie strategii, które mogłyby podwyższyć zysk sklepu. W kolejnym roku uczestnicy wdrażają do symulacji zaproponowane wcześniej rozwiązania. Wskaźniki otrzymane z obliczeń podsumowujących kolejny rok działania sklepu obrazują, o ile poprawił się zysk i jak wzrosła rentowność.
Celem symulacji Retail ManagerTM jest doskonalenie umiejętności efektywnego kreowania indywidualnej rzeczywistości biznesowej zorientowanej na osiąganie celów. Symulacja ta umożliwia zwiększyć świadomość własnej roli w procesie organizacyjnym. Uczestnicy rozwijają i wzmacniają wiedzę oraz umiejętności z zakresu podwyższania rentowności firmy, wpływają na wynik finansowy i wypracowują zmiany. Szkolenie realizowane o symulację biznesu trwa 2 dni, w tym oprócz symulacji planszowej poruszane są następujące tematy: własnego wpływu na kształtowanie procesów firmowych i osiąganie celów biznesowych, identyfikacji własnej roli jako menedżera i wpływu swojej efektywności na całokształt wyników firmy oraz rozumienia swojej funkcji, zadań i roli, jakie niesie za sobą bycie zarządzającym placówką handlową.
Grupa docelowa:
- Kadra zarządzająca przedsiębiorstwem handlowym
- Wszyscy pracownicy przedsiębiorstw handlowych
- Przyszła kadra zarządzająca
Korzyści:
- Uczestnicy zapoznają się z podstawami zarządzania przedsiębiorstwem handlowym.
- Uczestnicy dostrzegą i rozumieją ekonomiczne zależności zachodzące w przedsiębiorstwie.
- Uczestnicy będą potrafili przewidywać konkretne zyski firmy.
- Jasne stanie się planowanie strategicznych działań w firmie, prowadzących do maksymalizacji zysków
Czas trwania: 2 dni
Liczba Uczestników: do 24 osób