[custom_table]
[/custom_table]
TURNIEJ NEGOCJACYJNY
Po co grać?
Turniej negocjacyjny jest dobrą okazją do praktycznego ćwiczenia umiejętności negocjacyjnych i komunikacyjnych w silnie motywującej atmosferze turnieju.
Opis gry:
Turniej składa się z ośmiu gier negocjacyjnych rozgrywanych systemem pucharowym lub punktowym, prowadzących do wyłonienia osoby lub zespołu (w zależności od sposobu rozgrywania gier) o najlepszych umiejętnościach negocjacyjnych i komunikacyjnych.
Gry używane podczas turnieju są skonstruowane jak normalne gry negocjacyjne używane podczas szkoleń – składają się z ról każdej ze stron negocjacji, informacji wspólnych oraz dodatkowych informacji, które dostarczane są graczom przez trenera w trakcie rozgrywki. Turniej zaopatrzony jest w mechanizmy umożliwiające porównywanie wyników między grami.
Dzięki grze:
Udział w turnieju ćwiczy następujące zdolności związane z procesem negocjacji:
- umiejętność definiowania i analizowania własnych celów negocjacyjnych i alternatyw
- zdolność tworzenia i elastycznej modyfikacji planu negocjacji
- umiejętność praktycznego wykorzystania technik negocjacyjnych
- umiejętność komunikacji z drugą stroną negocjacji i jasnego określania własnych oczekiwań co do przebiegu negocjacji, a także wspólnych i rozbieżnych interesów
- zdolność do panowania nad emocjami i unikania uproszczonego postrzegania partnera w negocjacjach
Turniej negocjacyjny oprócz tego, ze realizuje cele szkoleniowe, ma także walory rozrywkowe i jest atrakcyjnym narzędziem do użycia na wyjazdach integracyjnych i motywacyjnych dla pracowników:
Grupa docelowa:
Specjaliści, pracownicy średniego szczebla (przedsiębiorstwa, organizacje pozarządowe, instytucje samorządowe), kadra kierownicza, osoby potrzebujące podstawowej wiedzy w zakresie prowadzenia negocjacji
Czas trwania:
2 dni
BUSINESS RELATIONS
Po co grać?
Gra „Business Relations” to gra negocjacyjna przeznaczona do rozwijania umiejętności budowania relacji i tworzenia długofalowych relacji „wygrany – wygrany”.
Opis gry:
W trakcie rozgrywki gracze wcielają się w zarządców małych przedsiębiorstw handlowo produkcyjnych z branży motoryzacyjnej rozsianych po całej Polsce. Rozpoczynając grę mają oni możliwość rywalizowania o klientów na różnych rynkach, zmagają się także z działaniami konkurencji z zagranicy. Gra daje uczestnikom liczne możliwości tworzenia koalicji, wchodzenia w negocjacje dwustronne, a także stawia przed różnymi sytuacjami wymagającymi strategicznej współpracy i zaufania.
Rozgrywka zbudowana jest z etapów, z których każdy stanowi prezentację określonego problemu związanego z budowaniem relacji biznesowych, kolejne moduły dotykają kwestii takich jak:
- Wizerunek i rola negocjatora
- Rozumienie partnera w negocjacjach
- Wymiana ustępstw
- Poszukiwanie rozwiązań na zasadzie „wygrany – wygrany”
- Weryfikacja i nadzór realizacji zobowiązań
Gra rozgrywana jest jednocześnie przez 6 dwuosobowych zespołów przy jednym stoliku, a wygrywa ją ten zespół, który najskuteczniej połączy elementy rywalizacji na konkurencyjnym rynku z rozbudowanymi kontaktami i relacjami biznesowymi.
Dzięki grze:
Gra „Business Relations” jest nastawiona na rozwój umiejętności negocjacji relacyjnych, a w szczególności:
- Rozumienia partnera w negocjacjach
- Praktycznego wykorzystania wiedzy o procesie negocjacji
- Znajomości technik budowania relacji biznesowych
- Rozumienia uwarunkowań strategicznych i interpersonalnych wpływających na kształtowanie dobrych relacji w biznesie
- Świadomego zarządzania własnym wizerunkiem jako negocjatora
Grupa docelowa:
Pracownicy zajmujący się negocjacjami z elementami budowania relacji, w szczególności handlowcy, pracownicy działów obsługi klienta
Czas trwania:
5-6 godzin
ENTERPRIZE
Po co grać?
Gra „Enterprize” to gra negocjacyjna symulująca proces negocjacji handlowych między dwoma spółkami, przeznaczona dla osób, które na co dzień maja kontakt z klientem i mają wpływ na warunki na jakich zawierane są umowy.
Opis gry:
Enterprize™ jest symulacją dwustronnych negocjacji handlowych, obejmujących cały proces negocjacyjny związany z zawieraniem umowy handlowej. Jedną ze stron jest duże centrum edukacyjne, drugą firma świadcząca usługi utrzymania czystości i zabezpieczenia obiektów. Rozmowy mają na celu doprowadzenie do podpisania umowy między oboma przedsiębiorstwami. Negocjacje te bazują na własnym doświadczeniu autorów w negocjacjach handlowych, wynikach badań nad decyzjami zakupowymi na rynku business to business, a także na złożonym modelu sytuacji negocjacyjnej, opartym na prawdziwych przykładach. Gra pozwala uczestnikom zapoznać się w pełni z procesem negocjacyjnym, składającym się z następujących etapów:
- Pierwszy kontakt
- Przygotowania
- Zapoznanie
- Rozpoczęcie rozmów
- Argumentacja i wymiana ustępstw
- Zawarcie porozumienia
- Spisanie porozumienia
- Ocena prowadzonych negocjacji i ich wyników
Rozgrywka jest punktowana, a wygrywa ją osoba, której uda się wynegocjować najkorzystniejsze warunki współpracy, na które zgodzą się obie strony negocjacji.
Dzięki grze:
Gra „Enterprize” jest nastawiona na rozwój umiejętności negocjacji handlowych, a w szczególności:
- Rozumienia procesu negocjacyjnego
- Planowania i przygotowywań do negocjacji
- Docierania do interesów partnera w negocjacjach
- Wywierania wpływu na każdym etapie negocjacji
- Oceny prowadzonych negocjacji i zawartego porozumienia
Grupa docelowa:
Pracownicy zajmujący się negocjacjami, w szczególności handlowcy, pracownicy działów obsługi klienta, osoby negocjujące treść umów i warunki współpracy z podwykonawcami
Czas trwania:
2-3 godziny
SZTUKA PERSWAZJI
Po co grać?
Gra „Sztuka perswazji” poświęcona jest rozwijaniu umiejętności wykorzystania technik wywierania wpływu, a także rozpoznawania prób psychomanipulacji.
Opis gry:
Gra Sztuka Perswazji™ zbudowana jest z modułów, opartych o krótkie scenariusze negocjacyjne oraz o unikatowe narzędzie do treningu wywierania wpływu, jakim jest „Pryzmat perswazji”. „Pryzmat perswazji” składa się z prezentacji multimedialnej, ćwiczeń oraz specjalnej talii kart umożliwiających efektywną naukę i praktyczne zastosowanie technik perswazyjnych w negocjacjach.
Celem gry Sztuka perswazji™ jest zmotywowanie do samodzielnej nauki i ćwiczeń sposobów przekonywania, budowania argumentacji i wywierania wpływu.
Dzięki grze:
Gra „Sztuka perswazji” jest nastawiona na rozwój umiejętności perswazyjnych:
- Budowania argumentacji
- Wykorzystania technik perswazyjnych
- Znajomości metod wywierania wpływu
- Rozpoznawania nieuczciwej manipulacji
- Motywacji do samodzielnych ćwiczeń
Grupa docelowa:
Pracownicy zajmujący się negocjacjami, w szczególności handlowcy, pracownicy działów obsługi klienta, sprzedawcy, osoby odpowiedzialne za zakupy firmowe
Czas trwania:
2-3 godziny